Start met je merkregistratie

Vraag vandaag nog een gratis onderzoek aan en ontvang direct juridisch advies. Wij nemen zo snel mogelijk telefonisch contact met je op om de aanvraag verder in gang te zetten. 

Subsidieregeling

Goed nieuws voor de MKB’er: dankzij een subsidieregeling kun je een flink deel van de kosten voor je nieuwe merkaanvraag terug krijgen. Een besparing die in 2023 kan oplopen tot € 1.000. Lees meer.

Waarom merkregistratie?

Alleen met een merkregistratie ben je verzekerd van het alleenrecht op het gebruik van je (toekomstige) merk. Je stelt er het onderscheidend vermogen mee veilig en daarmee wordt ook de concurrentiepositie van het merk versterkt. Door jouw productnaam, bedrijfsnaam of logo is te registreren leg je vast wat van jou is.  Zorg dat je de merkregistratie regelt zodra je jouw merknaam hebt bedacht. Dus ook vóórdat je alles rondom je merknaam gaat regelen. De goodwill die jouw merk vertegenwoordigt – en waar jij je elke dag voor inzet – wordt zo veilig gesteld.

We adviseren je graag over merkregistratie en nemen het traject van naamsonderzoek tot succesvolle merkregistratie voor je uit handen. Hierna gaan we voor je aan de slag als jouw persoonlijke merkbewakers. We trekken niet alleen aan de bel als iemand merkinbreuk probeert te maken – bijvoorbeeld door een soortgelijke naam of logo te registreren – maar geven je ook vrijblijvend advies over wat je hier tegen kunt doen.

Bekijk in 1 minuut onderstaande video: waarom jouw merk vastleggen?

merken-geregistreerd-zorg-er-dan-voor-dat-je-dit-jaarlijks-checkt

Heb je vragen over een merkregistratie?

Plan eenvoudig een 15 minuten afspraak in om al je merkgerelateerde vragen te stellen. Geen zorgen, geheel kosteloos.

Accepteer de marketing-cookies om deze video te bekijken.

Merkregistratie in 4 stappen

Zet ons aan het werk

Gratis onderzoek

Vraag vandaag nog een gratis naamsonderzoek aan en ontvang direct de onderzoeksresultaten die door onze juristen zijn opgesteld en een vrijblijvende offerte.

Shark Check (optioneel)

Merkhouder bepalen

De volgende stap is het bepalen welke partij de eigenaar wordt van het toekomstige merk. Wij kunnen je hier alles over vertellen en helpen je bij deze stap.

Registratie merk

Juridische omschrijving

Het volgende onderdeel van de merkaanvraag is de voor het merk op maat gemaakte juridische omschrijving van de producten en/of diensten waarvoor je het merk in de markt zet. Ook bij deze stap helpen wij je.

Beoordeling overheid en bezwaren periode

Aanvraagprocedure

We nemen de gehele aanvraagprocedure van het merk voor je uit handen. Van naamsonderzoek tot inschrijvingsbewijs.

Waar wil je je merk registreren?

Benelux

Registreer je merk in de Benelux (Nederland, België en Luxemburg)

Lees meer
Tarieven merk per regio 1

EU

Registreer je merk in alle 27 landen van de Europese Unie.

Lees meer
Tarieven 32

Internationaal

Registreer je merk wereldwijd in een of meer van de 122 aangesloten landen.

Lees meer

Ik wil...

  • Meer weten over registratiegarantie?

    Het kan voorkomen dat jouw merkaanvraag voorlopig wordt geweigerd door de overheidsinstantie die hierover gaat (de BBIE of EUIPO). Hebben wij je vooraf niet op de hoogte gebracht van het risico daarop? Dan kun je aanspraak maken op onze registratiegarantie. Bekijk de opties van onze registratiegarantie.

  • Weten welke type merken er zijn?

    Er zijn drie typen merken: woordmerken (alleen het woord), woordbeeldmerken (woord en beeld) en beeldmerken (alleen beeld). Hoe jij jouw merk het beste registreert, en of je alle typen hierin meeneemt, hangt af van hoe je het gebruikt. Gebruik je bijvoorbeeld zowel de naam als het logo, dan is het – voor een optimale bescherming – verstandig om alle merktypen als merk te laten registreren. Lees meer over de verschillende type merken.

  • Meer weten over hoe je de juiste merkhouder kiest?

    Een merkhouder kan zowel een rechtspersoon (een onderneming, zoals een B.V., V.O.F. of een stichting) als een natuurlijk persoon (bijvoorbeeld jijzelf) zijn. Welke vorm je kiest, is afhankelijk van de situatie. Lees meer over hoe je de juiste merkhouder kiest.

  • Meer weten over de classificatie van producten en diensten?

    Producten en/of diensten worden, conform een internationale afspraak, onderverdeeld in 45 klassen (categorieën). Bij het verrichten van een merkaanvraag is het belangrijk om de producten en/of diensten van dat merk nauwkeurig en volledig te omschrijven, zodat deze goed geclassificeerd kunnen worden. Het is één van de essentiële aspecten voor een goede beschermingsomvang van het merk. Lees meer over de classificatie van producten en diensten.

  • Weten hoe lang de aanvraagprocedure voor een merkregistratie duurt?

    Hoelang de aanvraagprocedure voor een merkregistratie duurt, is o.a. afhankelijk van waar de registratie is aangevraagd. Omdat de daadwerkelijke duur sterk afhangt van hoe snel de behandeling bij de betreffende overheidsinstantie gaat, kunnen we alleen een indicatie geven waar geen rechten aan ontleend kunnen worden.

    Gemiddeld duurt de aanvraagprocedure van een Benelux merk zo’n 3 maanden. Voor de EU is dat gemiddeld 6 maanden.

  • Weten wat een merkregistratie kost?

    Wat een merkregistratie kost, is o.a. afhankelijk van  het gebied waar je wilt registreren en voor hoeveel categorieën producten en/of diensten (dit worden de klassen genoemd) je wilt registreren. Voor de aanvraag van een Benelux merkregistratie in 1 klasse betaal je bij ons vanaf €595,- en voor de aanvraag van een EU merkregistratie in 1 klasse vanaf €1450,-.

  • Meer weten over wanneer je een merk moet registreren?

    Het is raadzaam om je merk te registreren zodra je de beslissing hebt genomen om het op de markt te brengen en het te beschermen tegen ongeoorloofd gebruik. Een merkregistratie biedt juridische bescherming en exclusieve rechten voor het gebruik van je merknaam en logo in verband met je producten of diensten. Vroegtijdig je merk registreren voorkomt dat anderen een vergelijkbaar merk registreren en helpt geschillen te voorkomen. Het registreren van je merk geeft je ook het recht om op te treden tegen inbreuk en versterkt de waarde van je merk in de markt.