Bekijk onze pakketten

Tarieven 5

Benelux

+29 miljoen inwoners

Vooronderzoek

  • Advies registratiemogelijkheden
  • Gratis identiek naamsonderzoek
  • Optie uitgebreid naamsonderzoek
    €185

Merkaanvraag voor 10 jaar

  • Merkaanvraag full service
  • Registratiegarantie
  • Incl. subsidie 
  • Optie €150 per extra klasse

Merkbewaking

  • Gratis 1 jaar merkbewaking (t.w.v. € 120)
BX aanvragen
Tarieven merk per regio 1

Europese Unie

+511 miljoen inwoners

Vooronderzoek

  • Advies registratiemogelijkheden
  • Gratis identiek naamsonderzoek
  • Optie uitgebreid naamsonderzoek
    €1.495

Merkaanvraag voor 10 jaar

  • Merkaanvraag full service
  • Registratiegarantie
  • Incl. subsidie
  • Optie €250 per extra klasse

Merkbewaking

  • Gratis 1 jaar merkbewaking (t.w.v. € 240)
EU Aanvragen
Tarieven 32

Internationale Registratie

122 aangesloten landen

Vooronderzoek

  • Strategisch advies hoe en waar registreren
  • Naamsonderzoek v.a. €150/land geadviseerd, niet verplicht.

Internationale* merkaanvraag voor 10 jaar

  • Op basis van Benelux of EU merk
  • Merkaanvraag full service
  • Let op: er komen aanvullende kosten bij per land, vanaf €395

Merkbewaking

  • Gratis 1 jaar merkbewaking (t.w.v. € 360)
IR Aanvragen
Medewerker Merk-Echt belt over merknaam registreren

Heb je vragen over onze tarieven?

Plan eenvoudig een 15 minuten afspraak in om al je merkgerelateerde vragen te stellen. Geen zorgen, geheel kosteloos.

Tarieven per land

De meest gevraagde landen hebben wij hieronder voor je uitgewerkt waar je rechtstreeks een NATIONAAL merk kunt registreren (Dus zonder Internationaal Basismerk)

De tarieven op deze pagina zijn een indicatie. Je ontvangt altijd nog een vrijblijvende offerte met strategisch advies van ons. We leggen je dan uit hoe je het beste jouw merk- en/of model-rechten kunt vastleggen in de landen en regio’s waar je produceert en verkoopt.

Tarieven 2

Verenigd Koninkrijk

±65 miljoen inwoners

Vooronderzoek

  • Advies registratiemogelijkheden
  • Optie identiek naamsonderzoek €400
  • Optie uitgebreid naamsonderzoek €850

Nationale merkaanvraag voor 10 jaar

  • Merkaanvraag full service verzorgd door onze agent in VK
  • Optioneel €390 per extra klasse

Merkbewaking

  • Gratis 1 jaar merkbewaking (t.w.v. €330)
GB Aanvragen
Tarieven 1

Verenigde Staten

±330 miljoen inwoners

Vooronderzoek

  • Advies registratiemogelijkheden
  • Optie identiek naamsonderzoek €400
  • Optie uitgebreid naamsonderzoek €1000

Nationale merkaanvraag voor 10 jaar

  • Merkaanvraag full service verzorgd door ons kantoor in de VS
  • Optioneel €995 per extra klasse

Merkbewaking

  • Gratis 1 jaar merkbewaking (t.w.v. €330)
US Aanvragen
Tarieven

China

±1.380 miljoen inwoners

Vooronderzoek

  • Advies registratiemogelijkheden
  • Optie identiek naamsonderzoek €350

Nationale merkaanvraag voor 10 jaar

  • Merkaanvraag full service verzorgd door onze agent in China
  • China werkt met 1 klasse per merk

Merkbewaking

  • Gratis 1 jaar merkbewaking (t.w.v. €330)
CN Aanvragen

EFTA

European Free Trade Association – deze landen vallen niet onder een EU merkregistratie maar hier kun je eenvoudig via een Internationale Registratie naar uitbreiden

Tarieven 11

Zwitserland

±8,5 miljoen inwoners

  • Merkaanvraag in 1 tot 3 klassen
  • Optioneel €100 / extra klasse
CH Aanvragen
Tarieven 10

Noorwegen

±5,5 miljoen inwoners

  • Merkaanvraag is in 1 tot 3 klassen
  • Optioneel €100 / extra klasse
NO Aanvragen
Tarieven 9

IJsland

±350.000 inwoners

  • Merkaanvraag is in 1 klasse
  • Optioneel €100 / extra klasse
IS Aanvragen

Vraag offerte aan

We maken graag een offerte op maat.

Uitleg over de details

  • Weten wat een naamsonderzoek is?

    Een naamsonderzoek wordt ook wel een merk- of beschikbaarheidsonderzoek genoemd. Met dit onderzoek kun je erachter komen of jouw naam nog beschikbaar is of dat een ander hem al heeft aangevraagd. Er zijn verschillende soorten naamsonderzoeken.

    Identiek naamsonderzoek

    Bij een identiek merknaamsonderzoek wordt onderzocht of het aangevraagde merk voldoende onderscheidend is. We checken de merkenregisters op identieke merknamen of merknamen die er sterk op lijken. Zo’n onderzoek geeft een goede eerste indicatie maar is niet volledig. Bijvoorbeeld: een identiek merknaamonderzoek naar de naam COCA-COLA zal een merknaam als COCA COLA of COCACOLA wel vinden, maar de merknaam KOCA-KOLA niet.

    Uitgebreid naamsonderzoek

    Een uitgebreid merknaamonderzoek is breder. Hierbij wordt, naast het identieke naamonderzoek, bekeken wat het risico is op bezwaar vanuit ‘oudere’ merken én of er een naam is die veel op de beoogde merknaam lijkt.

    Volledig naamsonderzoek

    Bij het volledige merknaamonderzoek ontvang je een beschikbaarheidsrapportage met risicoanalyse. Bij dit onderzoek nemen we alle relevante factoren mee. Zoals waar en voor welke producten de merknaam gebruikt wordt, wat de toekomstplannen zijn etc. Ook bekijken we welke risico’s je bereid bent te nemen als het merk gelanceerd wordt.

    Bekijk de kosten voor deze merknaamonderzoeken

  • Meer weten over registratiegarantie?

    Het kan voorkomen dat jouw merkaanvraag voorlopig wordt geweigerd door de overheidsinstantie die hierover gaat (de BBIE of EUIPO). Hebben wij je vooraf niet op de hoogte gebracht van het risico daarop? Dan kun je aanspraak maken op onze registratiegarantie. Bekijk de opties van onze registratiegarantie.

  • Meer weten over de classificatie van producten en diensten?

    Producten en/of diensten worden, conform een internationale afspraak, onderverdeeld in 45 klassen (categorieën). Bij het verrichten van een merkaanvraag is het belangrijk om de producten en/of diensten van dat merk nauwkeurig en volledig te omschrijven, zodat deze goed geclassificeerd kunnen worden. Het is één van de essentiële aspecten voor een goede beschermingsomvang van het merk. Lees meer over de classificatie van producten en diensten.

  • Weten hoe ik mijn merk wereldwijd bescherm?

    Je kunt jouw merk niet met één registratie wereldwijd beschermen: dit dien je per land te doen. Het is wél mogelijk om, via een EU-merk, jouw merk voor de gehele Europese Unie vast te leggen. En via een internationaal merk bij het WIPO kun je jouw merk in één keer in meer dan 100 verschillende landen registreren. Voor de landen die niet bij het WIPO zijn aangesloten, kun je via nationale merkregistraties óók in deze landen een merkregistratie krijgen. Op deze manier kun je met verschillende registraties jouw merk toch wereldwijd beschermen. Houd er wel rekening mee dat de prijzen per land kunnen variëren van enkele honderden tot duizenden euro’s. Een wereldwijd geregistreerd merk is daarmee dus al snel een investering van tonnen.  

    Merk-Echt heeft een groot netwerk aan nationale merkagenten. Hierdoor kunnen wij je goed adviseren bij de keuze voor de landen waarin je jouw merk wil registreren. Bijkomend voordeel: je hoeft niet voor ieder land zelf de procedure uit te zoeken, dat hebben wij al voor je gedaan.

  • Weten in welke landen je een merk kan registreren?

    In principe kun je in ieder land een merk aanvragen. Je kunt ervoor kiezen om dat in ieder land apart te regelen. Voor bepaalde regio’s kun je dit ook in één keer doen. Ben je in een (groot) deel van de Europese Unie actief? Dan is het altijd goedkoper om een EU-merk aan te vragen. Je merk is dan in de gehele Europese Unie geregistreerd. En via een internationaal merk bij het WIPO kun je jouw merk in één keer in meer dan 100 verschillende landen registreren.

     

     

  • Weten of ik ook een merk kan krijgen voor alleen nederland?

    Nee, dit is niet mogelijk. Als je een merk registreert in Nederland, registreer je dit merk automatisch in de gehele Benelux. Je krijgt er dan dus meteen een merkregistratie voor België en Luxemburg bij.

  • Weten hoe de registratie van een merk verloopt?

    1. Indienen merkaanvraag

    Bij welke instantie jouw merk moet worden ingediend hangt af van de regio’s waarin je jouw merk beschermd wil hebben. 

    2. Aanvraagdatum vaststellen

    Nadat het merk is ingediend en de kosten voor de merkeninstantie zijn betaald, wordt de aanvraagdatum vastgelegd. De datum waarop het merkenrecht ingaat, is de datum waarop het merk wordt ingeschreven in de merkenregisters

    3. Toetsing merkaanvraag

    De merkeninstantie toetst of jouw merkaanvraag ook voldoet aan de vereisten die gelden in de regio of het land waar jij de aanvraag doet. Het kan voorkomen dat jouw aanvraag, na de inhoudelijke toetsing, wordt afgewezen. Jouw merk wordt dan niet geregistreerd en je bent het geld voor de aanvraag kwijt. Vaker gebeurt het dat de overheid het met enkele details niet eens is en een verzoek tot aanpassing doet. Merk-Echt behandelt deze verzoeken zonder daar extra kosten voor in rekening te brengen. Tegen een beslissing van de overheid kun je altijd in beroep gaan, waar wij je ook bij kunnen bijstaan.

    4. Acceptatie merkaanvraag 

    Is de inhoudelijke toetsing akkoord? Dan is jouw merkaanvraag op absolute gronden geaccepteerd: gefeliciteerd! Je merk wordt nu gepubliceerd.

    5. Oppositietermijn

    Hierna gaat de oppositietermijn in. Jouw aanvraag wordt dan op relatieve gronden getoetst. In deze tijd kunnen andere merkhouders bezwaar indienen tegen jouw merkaanvraag, bijvoorbeeld omdat het verwarring veroorzaakt met hun merk. 

    Pas op! het merkenregister is openbaar. De naam en adresgegevens van de merkhouder zijn dus inzichtelijk. Een wederpartij die bezwaar maakt of laat maken door zijn gemachtigde stuurt dit bezwaar soms rechtstreeks naar jou toe i.p.v. naar ons; jouw gemachtigde. Zij hopen natuurlijk dat je direct reageert, het liefst telefonisch, zodat je een voor jou nadelige verklaring kunnen ontlokken. Waak hiervoor en reageer hier nooit rechtstreeks op maar verwijs ze altijd door naar onze juristen.

    Wordt de oppositie toegewezen (het bezwaar geaccepteerd)? Dan kan het zijn dat je gevraagd wordt om bepaalde klassen (deels) te schrappen uit je aanvraag. Je merk kan dan wel worden geregistreerd, maar voor minder producten en diensten dan oorspronkelijk de bedoeling was. Jouw merk en het andere merk zitten dan niet meer in elkaars vaarwater, zodat jullie naast elkaar kunnen blijven bestaan. 

    Is dit niet mogelijk? Dan kan het twee kanten op: je merkaanvraag wordt afgewezen en jouw merk wordt dus niet geregistreerd óf de oppositie wordt afgewezen. In het laatste geval heb jij gewonnen en wordt jouw merk gewoon geregistreerd.

  • Meer weten over merkbewaking?

    Merkbewaking is een service die wij aanbieden voor onze klanten. Onze merkbewakers monitoren dagelijks voor je of er merkaanvragen zijn ingediend in één van de officiële merkenregisters die inbreuk kunnen doen op jouw merk. Zo zorgen we ervoor dat jij uniek en onderscheidend bent én blijft. Anders kun je, in het ergste geval, de waarde van jouw merk (deels) verliezen

    We bewaken jouw merk als volgt:

    1. We sporen dagelijks potentiële risico’s op in het merkregister. En bekijken of er merkaanvragen zijn verricht die voor verwarring met jouw merk zouden kunnen zorgen. Bijvoorbeeld omdat de merknamen te veel op elkaar lijken (op papier en qua klank) en de producten en/of diensten te soortgelijk zijn. Ook bekijken we of er overlap is qua land of regio. Vervolgens schatten we juridisch gezien de kansen op succes in. 
    2. Komen we een merkaanvraag tegen die een potentieel risico vormt? Dan schatten we in of we bezwaar kunnen maken. We controleren wie de oudste rechten heeft. Alleen als wij vinden dat het belangrijk is om op te treden, trekken we aan de bel: we brengen je snel op de hoogte en adviseren je over (eventuele) vervolgstappen.

    Pas op! Er zijn veel aanbieders die ‘merkbewaking’ aanbieden en je iedere gevonden, enigszins gelijksoortige aanvraag direct doorsturen, met het aanbod om tegen uurtarief te onderzoeken of je hier juridisch tegen op kunt treden. Bij Merk-Echt is dit altijd bij de service van het Merkbewakings-abonnement inbegrepen. We vallen je dus niet lastig met onnodig veel berichten.