Start jouw merkaanvraag vandaag

Vraag direct een vrijblijvende offerte aan. We sturen je deze op maat gemaakte offerte binnen één dag, samen met de resultaten van een identiek naamsonderzoek in de merkenregisters.


 

 

Hoe verloopt het registreren van een merk?

Registreren 12

Gratis onderzoek

Vraag vandaag nog een gratis naamsonderzoek aan en ontvang binnen een werkdag de onderzoeksresultaten die door onze juristen zijn opgesteld en een vrijblijvende offerte.

Registreren 13

Merkhouder bepalen

De volgende stap is het bepalen welke partij de eigenaar wordt van het toekomstige merk. Wij kunnen je hier alles over vertellen en helpen je bij deze stap.

Registreren 14

Juridische omschrijving

Het volgende onderdeel van de merkaanvraag is de voor het merk op maat gemaakte juridische omschrijving van de producten en/of diensten waarvoor je het merk in de markt zet. Ook bij deze stap helpen wij je.

Registreren 15

Aanvraagprocedure

We nemen de gehele aanvraagprocedure van het merk voor je uit handen. Van naamsonderzoek tot inschrijvingsbewijs.

Veelgestelde vragen over merk registreren

  • Wat houdt de registratiegarantie in?

    Als je merkaanvraag voorlopig wordt geweigerd door de overheidsinstantie (BBIE of EUIPO) terwijl je vooraf niet door ons op de hoogte bent gebracht van het risico daarop, dan kun je aanspraak maken op onze registratiegarantie. Bekijk de opties van de garantie.

  • Wat zijn de risico’s als ik zelf mijn merk aanvraag?

    Wanneer jij zelf een merkaanvraag doet moet je zelf een onderzoek uitvoeren of er een ander merk is dat teveel op het jouwe lijkt. Doe je dit niet (goed), loop je niet alleen het risico dat je registratie niet doorgaat, maar je misschien wel een schadeclaim of dwangbevel krijgt dat je direct moet stoppen met het gebruik van het merk. Daarnaast kan het zijn dat je een merk bedacht hebt waarvan jij denkt dat het niet beschrijvend is, maar de merkeninstantie vindt van wel.

    Wanneer jij zelf je merk aanvraagt en de merkeninstantie het niet goedkeurt, of je verliest een oppositie van een ouder merk, ben je je geld voor de aanvraag kwijt. Dit gebeurt bij ruim 25% van de aanvragen. Dit kan, afhankelijk van het gebied en de klassen, behoorlijk oplopen. Bij het opstellen van een juridische omschrijving van producten en/of diensten komt ook een hoop kijken, wanneer je dit niet goed aanpakt is je merk ook niet goed beschermd. Alle reden om dit door een ervaren merkenspecialist te laten doen.

  • Welke type merken zijn er?

    Er zijn drie verschillende type merken, belangrijk bij het aanvragen van een merk is dat het teken wordt aangevraagd zoals het wordt gebruikt. Wanneer een merk op meerdere manieren wordt gebruikt, bijvoorbeeld zowel de naam als het logo, dan is het voor het verkrijgen van de meest optimale bescherming van belang dat alle betreffende varianten als merk geregistreerd worden. Lees meer over de verschillende type merken.

  • Hoe kies je de juiste merkhouder?

    Een merkhouder kan zowel een rechtspersoon (een onderneming, zoals een B.V., V.O.F. of een stichting) als een natuurlijk persoon (bijvoorbeeld jijzelf) zijn. Welke vorm je kiest, is afhankelijk van de situatie. Lees meer over hoe je de juiste merkhouder kiest.

  • Wat is de classificatie van producten en diensten?

    De producten en/of diensten worden, conform een internationale afspraak, gerangschikt in 45 klassen (categorieën). Een nauwkeurige en volledige omschrijving van de producten en/of diensten die onder het merk vallen is één van de essentiële aspecten voor een goede beschermingsomvang van het merk. Lees meer over de classificatie van producten en diensten.

Registreren 5

Merk-Echt helpt iedereen bij het beschermen van hun merken! Multinationals, MKB, lokale ondernemers én ZZP'ers.