Zekerheid met gratis merkonderzoek

Je hebt tijd, geld en energie in jouw merk gestoken. Bij het indienen van de merkaanvraag maakt iemand bezwaar. Het bezwaar wordt gegrond verklaard; je mag het merk niet gebruiken. Met alle kosten van dien. Je moet een nieuw merk laten ontwikkelen en jouw marketingcampagne aanpassen.

Met een merkonderzoek, ook vaak naams- of beschikbaarheidsonderzoek genoemd, krijg je antwoord of jouw merknaam al door andere partijen is gedeponeerd. Zo voorkom je onnodige registratiekosten en merkconflicten. Al meer dan 40.000 namen zijn onderzocht door onze juristen. Ruim 18.000 daarvan zijn een écht merk® geworden. Vraag vandaag nog een onderzoek aan naar je naam en ontvang een offerte met juridisch advies.

Vooronderzoek beschikbaarheid merk

Wij adviseren om vooraf onderzoek te laten doen in het merkenregister van de landen (of de regio) waar het merk geregistreerd dient te worden naar reeds bestaande gelijke en gelijkende merknamen om zo de kans op succes van de merkaanvragen in te schatten. Wij vinden een vooronderzoek dermate essentieel dat wij altijd voor iedere Benelux en EU merkaanvraag een identiek naamsonderzoek doen, dat zit al in onze vaste prijs voor een merkregistratie.

Ook als je een nieuw merk gaat ontwikkelen onderzoeken wij graag in een vroeg stadium of bescherming van het merk mogelijk is. Een goede merknaam is helder voor de klant én juridisch ijzersterk. Een commercieel sterke merknaam is niet automatisch een juridisch sterke merknaam. De eerste is vaak algemeen en beschrijvend. De tweede uniek en onderscheidend, dus beter te beschermen.

Google-onderzoek biedt geen zekerheid

Zelf googlen naar het unieke karakter van jouw merk levert wel wat informatie op, maar niet alle. Met als risico dat je te snelle of onjuiste conclusies trekt. Zo staat een nieuw merk mogelijk nog niet op de website. Of omvat de merkregistratie in de praktijk meer producten of landen dan op de site staan vermeld. Kortom, internet geeft geen compleet antwoord. Professioneel merkonderzoek wél.

Zijn jouw merkrechten goed beschermd?

Zonder registratie heb je geen merkrechten. Start hier een gratis naamsonderzoek en ontvang een vrijblijvende analyse of je naam of je logo als merk geregistreerd kan worden.

Onderzoek of je merk geregistreerd kan worden:

Verschillende soorten onderzoek

Wij adviseren om vooraf onderzoek te laten doen in het merkenregister van de landen (of de regio) waar het merk geregistreerd dient te worden naar reeds bestaande gelijke en gelijkende merknamen om zo de kans op succes van de merkaanvragen in te schatten.

Lees meer