Zekerheid met gratis merkonderzoek
Stel: je hebt heel wat tijd, geld en energie in jouw merk gestoken, maar bij het indienen van je merkaanvraag maakt iemand bezwaar. Als dit bezwaar gegrond wordt verklaard, mag je het merk niet gebruiken. En moet je ineens een hoop extra kosten gaan maken: een nieuw merk laten ontwikkelen en jouw marketingcampagne aanpassen.
Door op tijd een merkonderzoek uit te laten voeren, ook wel naamsonderzoek of beschikbaarheidsonderzoek genoemd, weet je van tevoren of jouw merknaam al door andere partijen gedeponeerd (geregistreerd) is. Zo kun je de slagingskans van jouw merkaanvraag goed inschatten en voorkom je onnodige registratiekosten en merkconflicten.
Google volstaat niet
Zelf googelen naar jouw gewenste merknaam levert best wat informatie op, maar dit is bij lange na niet volledig! Je loopt het risico dat je te snelle of onjuiste conclusies trekt. Omdat een nieuw merk bijvoorbeeld nog niet op online staat en dus (nog) niet te vinden is. Of omvat de merkregistratie in de praktijk meer producten of landen dan op de site staan vermeld. Kortom, internet geeft geen compleet antwoord. Professioneel merkonderzoek wél!
Wij vinden zo’n onderzoek dermate belangrijk, dat wij altijd voor iedere Benelux en EU merkaanvraag een identiek naamsonderzoek doen: dit is inbegrepen in onze vaste prijs voor een merkregistratie.
Onze juristen onderzochten al meer dan 40.000 namen. Ruim 18.000 daarvan zijn een écht merk® geworden.
Verschillende soorten merkonderzoek
Er zijn verschillende soorten merkonderzoeken. Je hebt de keuze uit een identiek, uitgebreid of volledig naamsonderzoek. Je kunt óók onderzoek laten doen naar een logo (het beeldelement).
We helpen je graag
Plan eenvoudig een 15 minuten afspraak in om al je merkgerelateerde vragen te stellen. Geen zorgen, geheel kosteloos.
Onderzoek gratis of jouw merk geregistreerd kan worden:
Vraag vandaag nog een gratis naamsonderzoek aan en ontvang geheel vrijblijvend een risicoanalyse met juridisch advies én een offerte. Zo krijg je antwoord op de vraag of jouw bedrijfs- of productnaam (nog) als merk kan worden geregistreerd en wat, als je daarvoor zou kiezen, de kosten hiervoor zouden zijn.