Overstappen. Wie heeft dat niet eens gedaan of enkel overwogen? We willen namelijk de beste prijs/kwaliteitverhouding en als we voor minder geld dezelfde kwaliteit (of beter) kunnen krijgen, waarom zou je dat dan niet doen? Meestal denk je bij overstappen echter aan je energieleverancier, je zorgverzekering of je internetprovider en niet direct aan je merkenbureau. Terwijl dat vaak wel de moeite waard is. Jelle Maarleveld, Senior adviseur merken en modellen, legt uit waarom.

Waarom denk je dat het misschien minder voor de hand liggend is om te overwegen van juridische dienstverlener te veranderen?

Jelle: “Veel mensen hebben niet elke week of elke maand contact met hun merkenbureau, ze hebben vaak eens in de zoveel tijd een keer een vraag. Mensen hebben doorgaans geen idee bij welk kantoor ze klant zijn, het kantoor heeft dan bijvoorbeeld jaren geleden iets voor ze vastgelegd, en dat is het.” 

Waarom is het de moeite waard om een overstap naar een ander merkenbureau te overwegen? 

Ik denk dat vergelijken op bijvoorbeeld prijs en wat voor dienstverlening je hiervoor terugkrijgt een goede reden kan zijn voor mensen om te gaan kijken of het misschien bij een andere partij beter kan. Als het contact met je huidige kantoor niet zo lekker loopt, als het niet matcht, dan is dat ook een reden om verder te gaan kijken. Bij ons heb je bijvoorbeeld persoonlijk contact, je hebt altijd dezelfde contactpersoon en korte lijntjes. Wat we regelmatig horen is dat mensen elders een halve reactie krijgen of dat ze overal voor moeten betalen. Veel kantoren werken “uurtje factuurtje”. Wij niet, mensen kunnen ons vrijblijvend en kosteloos benaderen. Als we echt werkzaamheden gaan uitvoeren moeten ze natuurlijk wel betalen voor de desbetreffende dienst, maar bij veel andere kantoren moeten ze al gaan betalen wanneer ze een vraag stellen of kort iets willen laten uitzoeken. Wij zijn ook vrij informeel. We gebruiken begrijpelijke taal. Er zijn kantoren die juist veel juridische  taal gebruiken, waar de klant niets van begrijpt. Begrijpelijke taal en informeel contact hebben is voor ons erg belangrijk, daarmee halen we veel klanten binnen. We zijn ook lekker snel en duidelijk naar de klant toe.” 

Wil je een van onze adviseurs spreken?

Plan eenvoudig een 15 minuten afspraak in om al je merkgerelateerde vragen te stellen. Geen zorgen, geheel kosteloos.

Plan een afspraak in
Vragen adviseur merken en modellen

Waar moet je op letten bij het vergelijken van juridische dienstverleners?

“Welke dienstverlening leveren ze, wat voor gevoel krijg je bij zo’n partij en wat is hun uitstraling? Daarvoor kun je de website bekijken. Welke referenties hebben ze, voor wie werken ze allemaal? Hoe groot is het bedrijf? Er zit wel een verschil tussen een gerenommeerd kantoor met 40-50 man, en een eenpitter die alles in zijn eentje moet doen, of met maximaal 2 à 3 mensen. Als je via via bij een partij terechtkomt en wordt doorverwezen door iemand van je eigen kring zegt dat ook iets. Ik denk dat dit allemaal belangrijke dingen zijn.”    

Waarom zijn klanten zo tevreden over Merk-Echt en waarin onderscheidt Merk-Echt zich van de andere merkenbureaus? 

“Ik denk dat wij ons vooral onderscheiden in de snelheid, het informele contact, het adviseren in voor klanten begrijpelijke taal en de no-nonsense. Klanten willen geen juridisch geneuzel, ze willen gewoon dat het geregeld wordt. Daarin zijn we heel sterk en dat doen we tegen een eerlijke prijs. We zijn er ook altijd eerlijk in en duidelijk naar de klant. Die transparantie vinden klanten heel fijn, ik denk dat klanten daarom zo tevreden zijn. Dat lees je ook terug in de reviews, er staan vaak zaken in als: ‘snelle en adequate reactie, heldere uitleg, laagdrempelig kantoor, prettig contact, vriendelijk, duidelijk, professionele service, betrouwbaar’. Veel klanten komen ook via via bij ons terecht.

Stel, je hebt een juridische dienstverlener gevonden die jou een betere prijs/kwaliteitverhouding kan bieden. Veel mensen zullen zich dan wellicht tegen laten houden door de gedachte dat overstappen misschien voor administratieve rompslomp kan zorgen.

Is die zorg terecht volgens jou?

“Ik kan mij voorstellen dat dit een drempel kan zijn als je als bedrijf veel merkregistraties hebt, maar wij bieden kosteloze overname van het beheer aan. Als het een grote merkenportefeuille is, hebben wij er met name veel werk aan, de klant zelf heeft er – los van misschien wat formulieren ondertekenen – eigenlijk weinig omkijken naar. Wij nemen dat helemaal uit handen en ontzorgen de klant daarin.” 

Dus: een second opinion op je merkbeheer: doen of niet doen?

“Doen, het is goed om eens in de zoveel jaar te kijken of het elders beter of voordeliger kan! We komen dan ook graag in contact met mensen die geïnteresseerd zijn in een second opinion op hun merkbeheer. Het in overleg met de geïnteresseerde vrijblijvend doorlopen van de betreffende portfolio behoort dan zeker tot de mogelijkheden die wij bieden. ”

Gerelateerde blogs

Toevallig of gewoon goed over nagedacht? 2

Toevallig of gewoon goed over nagedacht?

Lees meer
Een merkregistratie op Bol.com – waarom is dat nodig & hoe regel ik dit? 1

Een merkregistratie op Bol.com - waarom is dat nodig & hoe regel ik dit?

Lees meer
Nieuwe huisstijl? Dan moet je hier op letten 1

Nieuwe huisstijl? Dan moet je hier op letten

Lees meer