• 26-11-2020
  • Nieuws
  • < 1 minuut leestijd

De geverifieerde badge of ook wel het blauwe vinkje wordt weergegeven naast je naam op je Facebook, Instagram of Twitter pagina. Deze badge duidt aan dat een profiel of pagina is geverifieerd, en dat de persoon of het bedrijf erachter ook daadwerkelijk degene is waarom het gaat. Deze verificatie wordt gedaan door Facebook, Instagram of Twitter zelf. Het doel hiervan is om te voorkomen dat anderen zich voordoen als een ander persoon of bedrijf, ook wel “fake-accounts” genoemd.

Het blauwe vinkje straalt vertrouwen uit, echter om eraan te komen is nog niet zo makkelijk. Wij leggen het graag voor je uit!

Voor wie?

Het blauwe vinkje is met name bedoeld voor publieke figuren, muzikanten, beursgenoteerde bedrijven en andere bekendheden. De doorsnee bedrijven en personen komen niet in aanmerking momenteel. Je moet dus al aardig op weg zijn voordat je wordt voorzien van het blauwe vinkje. 

De vier vereisten volgens Facebook 

Authentiek: “je account moet een echte persoon, geregistreerd bedrijf of entiteit vertegenwoordigen”. Als je de pagina hebt aangemaakt voor een bedrijf of entiteit, is het van belang dat deze onderneming is geregistreerd bij de KVK, dat de Instagrampagina is ingesteld als bedrijfspagina en dat deze pagina openbaar is. 

Uniek: “je account moet de unieke aanwezigheid zijn van de persoon of het bedrijf dat het vertegenwoordigt. Slechts één account per persoon of bedrijf mag worden geverifieerd. Algemene accounts (bijvoorbeeld: @puppymemes) worden niet geverifieerd”. 

Ze willen dus graag zien wat je doet met het account. Dit doe je door middel van het posten van unieke berichten die worden geliked. Blauwe vinkjes worden namelijk enkel verstrekt aan accounts voor enigszins “beroemde” personen. 

Voltooid: “je account moet actief zijn en moet een gedeelde Info, een profielfoto en ten minste één bericht hebben”. 

Bekend: “je account moet een persoon, merk of entiteit vertegenwoordigen die bekend is en vaak wordt opgezocht. Accounts die in meerdere nieuwsbronnen worden beoordeeld worden uitgelicht en ze beschouwen betaalde of promotionele inhoud niet als bron voor de beoordeling”.

Je kunt je kansen op het verkrijgen van het blauwe vinkje dus vergroten doordat je veel volgers hebt (die je dus niet hebt gekocht) en er moet veel worden gezocht naar je account.

Twitter en Instagram lijken zich vooralsnog ook te houden aan deze vier vereisten.  

Aanvragen van het blauwe vinkje

De aanvraag voor het blauwe vinkje kan je aanvragen via de instellingen van je account. 

Een vereiste is dat je hierbij een kopie van je ID-bewijs of rijbewijs overlegt. Wij adviseren om deze kopie te bewerken met tekst zodat deze verder niet kan worden gebruikt voor andere doeleinden. 

Strategie

Het begint dus met het openen van een Facebook, Instagram of Twitter pagina, het generen van volgers en het posten van berichten die worden geliked. Wanneer de pagina wat meer body heeft gekregen kun je een aanvraag gaan indienen tot het verkrijgen van het vinkje. Wanneer dit aan de orde is, zijn wij je uiteraard graag van dienst! Ben je geweigerd? Na 30 dagen kun je een nieuw verzoek indienen. 

Neem voor meer info contact op via [email protected] of +31 76 5148403. 

Gerelateerde blogs

Merk-Echt is genomineerd voor de FD Gazellen Awards

Merk-Echt is genomineerd voor de FD Gazellen Awards

Lees meer
Tony's lanceert lookalike chocoladerepen: juridisch gezien ook een ''sweet solution''?

Tony's lanceert lookalike chocoladerepen: juridisch gezien ook een ''sweet solution''?

Lees meer