• 29-07-2020
  • Tips
  • 2 minuten leestijd

Niets is belangrijker dan goede marketing voor het op de kaart zetten van je merk. Marketing komt dan ook voor een groot deel neer op merken bouwen: ook wel “branding” genoemd. Een sterk merk is tegenwoordig dan ook cruciaal. Lef en durf kunnen je merk zelfs redden!

Textielsuper Zeeman

Niemand minder dan de welbekende Textielsuper Zeeman weet hier alles van. In 2018 won Zeeman zelfs de Gouden Effie, de hoogste onderscheiding voor effectieve marketingcommunicatie. 

Zeeman maakt steeds opnieuw een statement door in opstand te komen tegen dure merken. Eerst de sneakers, de bruidsjurk en de gele boxer, vervolgens zelfs een hele Zeeman fancollectie die bestaat uit t-shirts, sokken, hoodies en ga zo maar door. De fancollectie was zelfs binnen no-time uitverkocht!

Je merk verheffen tot cult-icoon

Wat Zeeman kan, kunnen andere merken ook. Onder andere supermarktketens ALDI en LIDL brachten ook hun eigen fancollectie uit. En niet te vergeten de “Haute Friture” collectie van FEBO. 

FEBO kampte namelijk met een vergrijzende doelgroep. Tegelijk met het lanceren van de pop-up automatiek in de duurste straat van Amsterdam werden de kleuren aangepast van geel naar chique rood en wit. Een aantal jaar later volgde de festival collectie en als kers op de taart volgde de Haute Friture collectie.

Inmiddels zijn deze merken verheven tot cult-icoon en je hoeft je dus zeker niet te schamen als je in deze kleding loopt. Integendeel, het is een knipoog naar Haute Couture merken als Balenciaga en Dior! 

Branding

Alvorens aan de slag te gaan met de marketing is het van groot belang dat je merken eerst geregistreerd zijn. Door jouw merk tijdig te registreren leg je vast wat van jou is. De goodwill die jouw merk vertegenwoordigt – en waar jij je elke dag voor inzet – wordt zo veilig gesteld.

Bij Merk-Echt zijn we je hiermee graag van dienst! Wil je meer weten? Neem dan contact op via [email protected] of 0765148403. 

Ps. voor welke badslippers zou jij gaan? 

“Haute friture” met een knipoog naar Haute Couture 1

© ADR

Gerelateerde blogs

Deze veelgemaakte fout in de reclamewereld kun je makkelijk voorkomen 1

Deze veelgemaakte fout in de reclamewereld kun je makkelijk voorkomen

Lees meer
Merknaam nog niet aangevraagd? Wees discreet!

Merknaam nog niet aangevraagd? Wees discreet!

Lees meer
Een krachtig marketing wapen: “de BN’er” 1

Een krachtig marketing wapen: “de BN’er”

Lees meer