

Een persconferentie van het Trump team op de parkeerplaats van een hoveniersbedrijf, gevestigd tussen een sexshop en een crematorium, ergens op een ver buiten het centrum van Philadelphia gelegen bedrijventerrein. Goed, met Trump is, absoluut, veel mogelijk, maar dit klinkt NIET LOGISCH, echt waar.
Toch gebeurde het een aantal dagen na de Amerikaanse verkiezingen, en wel op de parkeerplaats van Four Seasons Total Landscaping in het noordoosten van Philadelphia. Rudy Giuliani, voormalig burgemeester van New York en tegenwoordig advocaat van Trump, zette er voor een legertje journalisten een boom op over vermeende verkiezingsfraude.
Vermoedelijk was het de bedoeling geweest om de door Trump zelf groots aangekondigde persconferentie bij Four Seasons Hotel in Philadelphia te houden, maar is er een misverstand ontstaan en heeft het Trump team zich bij het boeken van de locatie blijkbaar niet opgesteld als de ‘gemiddeld geïnformeerde, omzichtige en oplettende gewone consument’.
Hoewel Trump via Twitter eerst sprak over een persconferentie in ‘the Four Seasons’ in Philadelphia verwijderde hij deze tweet later en berichtte hij vervolgens over de exacte locatie:
‘Big press conference today in Philadelphia at Four Seasons Total Landscaping — 11:30am!’
Omdat er toch wat verwarring ontstond liet het prestigieuze hotel via Twitter weten dat de persconferentie NIET bij hen was en dat het hoveniersbedrijf niet aan hen gelieerd is:
‘To clarify, President Trump’s press conference will NOT be held at Four Seasons Hotel Philadelphia.
It will be held at Four Seasons Total Landscaping— no relation with the hotel.’
Tijdens de persconferentie ontkende Giuliani dat er sprake was van een misverstand, er was simpelweg voor een ‘Trumpvriendelijk bedrijf’ gekozen. En dat is eigenlijk ook wel LOGISCH, diensten van een hoveniersbedrijf of diensten van een hotel zijn immers zo verschillend dat daartussen geen verwarring kan ontstaan.
De grappen en toespelingen op deze merkwaardige situatie waren uiteraard niet van de lucht. Van parodieën gemaakt met LEGO tot tweets zoals ‘ “Our moment will come too” – Waldorf Astoria Plumbing & Heating Co ’. Ondertussen zette het Trump team haar zwanenzang voort.
Het hoveniersbedrijf van Marie Siravo probeert er een klein slaatje uit te slaan aangezien zij via www.fstl1992.com/fstlmerch inmiddels diverse Four Seasons Total Landscaping merchandise aanbiedt, waaronder T-Shirts met daarop teksten als ‘Lawn and Order’ en ‘Make America Rake Again’ (‘Laat Amerika weer harken’).
Zou het merk al gedeponeerd zijn?