Je zorgt goed voor je merk door het daadwerkelijk te gebruiken. Wanneer je je geregistreerde merk namelijk niet binnen 5 jaar gebruikt, en een ander wil het na die periode gebruiken, zou je je registratie kunnen verliezen.
Daarnaast moet je in de gaten houden of iemand anders jouw merk of een merk dat sterk op jouw merk lijkt, als merk probeert aan te vragen. Doe je dit niet, loop je het risico dat je de waarde van je merkregistratie verliest of verkleint.

Met merkbewaking kunnen wij je hierbij helpen. Wij houden merkaanvragen in de gaten die jouw merk kunnen schaden en na overleg kunnen wij tegen hen optreden.
Verder is het belangrijk dat je de regio en/of landen waar je je merk gebruikt overeenkomen met de regio en/of landen van de merkregistratie. Dus ga je exporteren naar, of importeren uit andere landen, check je merkportfolio.

Controleer met name bij beeldmerken en woordbeeldmerken of het logo dat je gebruikt nog overeenkomt met je registratie. Bij een nieuwe huisstijl hoort vaak een nieuwe merkregistratie.
Als laatste check of de producten en/of diensten die in je registraties staan kloppen met je huidige activiteiten: zijn deze niet veranderd of uitgebreid?

Alle veelgestelde vragen