Merkregistraties in andere internationale landen:
In 1 minuut: waarom moet ik mijn merk registreren?
Veelgestelde vragen over een Canada merkregistratie
-
Waarom heb ik een merkregistratie nodig?
- Bescherming tegen merkinbreuk: met een merkregistratie kun je anderen verbieden om je merk te gebruiken zonder jouw toestemming.
- Rechtsbescherming: een merkregistratie geeft je het recht om juridische stappen te ondernemen tegen personen of bedrijven die inbreuk maken op jouw merk.
- Handelswaarde: een merkregistratie verhoogt de handelswaarde van jouw bedrijf.
- Marketingvoordeel: klanten beschouwen jouw merk als betrouwbaarder en professioneler, waardoor ze meer geneigd zijn om producten of diensten te kopen.
- Een eigen merk verkopen op Amazon of Bol.com kan niet zonder merkregistratie.
-
Weten of ik een kvk registratie nodig heb voor een merkregistratie?
Nee, dit is niet nodig. Bij de KvK moet je je inschrijven als je aan het economische verkeer deelneemt, maar je kan je merknaam ook in privé registreren. In dit artikel leggen wij je uit wat de waarde van een KvK inschrijving is.
-
Weten wat een merkregistratie kost?
Wat een merkregistratie kost, is o.a. afhankelijk van het gebied waar je wilt registreren en voor hoeveel categorieën producten en/of diensten (dit worden de klassen genoemd) je wilt registreren. Voor de aanvraag van een Benelux merkregistratie in 1 klasse betaal je bij ons vanaf €595,- en voor de aanvraag van een EU merkregistratie in 1 klasse vanaf €1450,-.
-
Weten welke type merken er zijn?
Er zijn drie typen merken: woordmerken (alleen het woord), woordbeeldmerken (woord en beeld) en beeldmerken (alleen beeld). Hoe jij jouw merk het beste registreert, en of je alle typen hierin meeneemt, hangt af van hoe je het gebruikt. Gebruik je bijvoorbeeld zowel de naam als het logo, dan is het – voor een optimale bescherming – verstandig om alle merktypen als merk te laten registreren. Lees meer over de verschillende type merken.
Heb je vragen over een Canada merkregistratie?
Plan eenvoudig een 15 minuten afspraak in om al je merkgerelateerde vragen te stellen. Geen zorgen, geheel kosteloos.