Gratis onderzoek
Vraag vandaag nog een gratis naamsonderzoek aan en ontvang de onderzoeksresultaten die door onze juristen zijn opgesteld en een vrijblijvende offerte.
Vraag vandaag nog een gratis naamsonderzoek aan en ontvang de onderzoeksresultaten die door onze juristen zijn opgesteld en een vrijblijvende offerte.
De volgende stap is het bepalen welke partij de eigenaar wordt van het toekomstige merk. Wij kunnen je hier alles over vertellen en helpen je bij deze stap.
Het volgende onderdeel van de merkaanvraag is de voor het merk op maat gemaakte juridische omschrijving van de producten en/of diensten waarvoor je het merk in de markt zet. Ook bij deze stap helpen wij je.
We nemen de gehele aanvraagprocedure van het merk voor je uit handen. Van naamsonderzoek tot inschrijvingsbewijs. En daarna? Dan is de merknaam helemaal van jou!
Merk-Echt geeft als enige 100% registratiegarantie
Niet goed = geld terug
100% van onze klanten beveelt ons aan en beoordeelt ons gemiddeld met een 9.4
Merk-Echt #1 van Nederland in aantal merkregistraties en in percentage succesvolle registraties
Ontvang direct vrijblijvend de onderzoeksresultaten met offerte
In deze video van 1 minuut leggen we je precies uit wat een merkregistratie is en waarom het zo belangrijk is voor jouw bedrijf.
Merk-Echt | Zelf doen | Advocaten kantoor | |
Gratis advies of naam als merk ingeschreven kan worden | V | X | X |
100% garantie op dit advies. Niet goed = geld terug. | V | X | X |
Gratis identiek onderzoek | V | X | X |
Vlotte afhandeling | V | X | X |
Eerlijk advies ter voorkoming van een zinloze merkaanvragen | V | X | V |
Merkaanvraag door IE jurist opgesteld voor maximale beschermingsomvang | V | X | V |
Eerste jaar gratis merkbewaking | V | X | X |
Beroepsaansprakelijkheid voor gevolgschade | V | X | V |
Lage prijs | V | V | X |
Successcore voor merkaanvragen | 99% | 50% | 80% |
Wereldwijd netwerk van agenten | V | X | X |
Heb je vragen en behoefte aan meer informatie? Plan eenvoudig een (online) 15 minuten afspraak in met een adviseur om al je merkgerelateerde vragen te stellen. Geen zorgen, geheel kosteloos.
Het kan voorkomen dat jouw merkaanvraag voorlopig wordt geweigerd door de overheidsinstantie die hierover gaat (de BBIE of EUIPO). Hebben wij je vooraf niet op de hoogte gebracht van het risico daarop? Dan kun je aanspraak maken op onze registratiegarantie. Bekijk de opties van onze registratiegarantie.
Wanneer jij zelf een merkaanvraag doet moet je zelf een onderzoek uitvoeren of er een ander merk is dat teveel op het jouwe lijkt. Doe je dit niet (goed), loop je niet alleen het risico dat je registratie niet doorgaat, maar je misschien wel een schadeclaim of dwangbevel krijgt dat je direct moet stoppen met het gebruik van het merk. Daarnaast kan het zijn dat je een merk bedacht hebt waarvan jij denkt dat het niet beschrijvend is, maar de merkeninstantie vindt van wel.
Wanneer jij zelf je merk aanvraagt en de merkeninstantie het niet goedkeurt, of je verliest een oppositie van een ouder merk, ben je je geld voor de aanvraag kwijt. Dit gebeurt bij ruim 25% van de aanvragen. Dit kan, afhankelijk van het gebied en de klassen, behoorlijk oplopen. Bij het opstellen van een juridische omschrijving van producten en/of diensten komt ook een hoop kijken, wanneer je dit niet goed aanpakt is je merk ook niet goed beschermd. Alle reden om dit door een ervaren merkenspecialist te laten doen.
Er zijn drie typen merken: woordmerken (alleen het woord), woordbeeldmerken (woord en beeld) en beeldmerken (alleen beeld). Hoe jij jouw merk het beste registreert, en of je alle typen hierin meeneemt, hangt af van hoe je het gebruikt. Gebruik je bijvoorbeeld zowel de naam als het logo, dan is het – voor een optimale bescherming – verstandig om alle merktypen als merk te laten registreren. Lees meer over de verschillende type merken.
Een merkhouder kan zowel een rechtspersoon (een onderneming, zoals een B.V., V.O.F. of een stichting) als een natuurlijk persoon (bijvoorbeeld jijzelf) zijn. Welke vorm je kiest, is afhankelijk van de situatie. Lees meer over hoe je de juiste merkhouder kiest.
Producten en/of diensten worden, conform een internationale afspraak, onderverdeeld in 45 klassen (categorieën). Bij het verrichten van een merkaanvraag is het belangrijk om de producten en/of diensten van dat merk nauwkeurig en volledig te omschrijven, zodat deze goed geclassificeerd kunnen worden. Het is één van de essentiële aspecten voor een goede beschermingsomvang van het merk. Lees meer over de classificatie van producten en diensten.