De registratie van een merk verloopt in 5 stappen, die wij geheel voor je verzorgen:

  1. Een naamsonderzoek. Met dit onderzoek krijg je antwoord op de vraag of de merknaam die jij wil registreren als merk mag worden ingeschreven en of deze nog beschikbaar is. Dit is bij ons altijd gratis waarbij je een verdere opgave van de precieze kosten die je kwijt bent erbij krijgt. 
  2. Wie wordt de houder van het merk? Je kunt zelf de eigenaar worden van het merk, maar ook jouw onderneming of stichting. Wie het beste de merkhouder kan worden is afhankelijk van je situatie, hierin adviseren wij je. De verplichtingen van een merkhouder kun je hier nalezen. 
  3. De juridische omschrijving van producten en/of diensten. Dit is een erg belangrijke stap, omdat hierbij bepaald wordt op welke producten en diensten jouw merk komt te rusten en op welke (eventueel) niet. Voor meer informatie hierover kun je vrijblijvend contact opnemen met onze merkenadviseurs op 076-5148403.
  4. Aanvraag. Wanneer wij een aanvraagprocedure voor je doen, zijn wij overtuigd dat jouw merk aangevraagd kan worden en geven wij jou hier ook een 100% garantie voor. 
  5. Registratie. Wanneer alles goed gaat met de aanvraagprocedure wordt als laatste stap je merk geregistreerd.
Alle veelgestelde vragen