

Het is alweer een aantal dagen bezig: de Olympische Spelen. De Olympische Spelen leveren altijd bijzondere momenten op. Van mooie prestaties tot leuke verhalen. Het is dan ook verleidelijk om deze content te delen en er iets mee te doen. Maar wist je dat er strikte regels zijn over wat je wel en niet mag doen met content over de Olympische Spelen? Laten we dat eens op een rijtje zetten!
De Olympische Spelen worden georganiseerd door het International Olympic Committee (IOC), zij willen er zeker van zijn dat alles rondom de Spelen netjes verloopt. Dit betekent dat ze strenge regels hebben over het gebruik van hun content. Dit doen ze om de exclusiviteit te bewaren en de rechten van hun officiële partners te beschermen.
Er zijn een aantal dingen die je absoluut niet mag doen met content over de Olympische Spelen, tenzij je speciale toestemming hebt:
Maar er zijn ook dingen die je wél mag doen:
Dit alles brengt ons bij een belangrijk onderwerp: merkenrecht. Merkenrecht speelt dus een grote rol bij de Olympische Spelen. Het zorgt ervoor dat de symbolen en termen die we allemaal herkennen exclusief blijven voor dit evenement. Net zoals jij je eigen merk beschermt om het uniek te houden, doet het IOC dat voor de Olympische Spelen. Het is een goed voorbeeld van hoe belangrijk merkenrecht is voor de herkenbaarheid en waarde van een merk.
Wil je je merk registreren om zo je merk te beschermen tegen copycats? Wij helpen je graag verder. Plan vrijblijvend een adviesgesprek in. Of bel naar 076-5148403 of mail naar [email protected].